sneller dan bus, tram, metro en ambulance - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Paul Benthem - WaarBenJij.nu sneller dan bus, tram, metro en ambulance - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Paul Benthem - WaarBenJij.nu

sneller dan bus, tram, metro en ambulance

Door: paul van benthem

Blijf op de hoogte en volg Paul

12 Maart 2011 | Mexico, Mexico-stad

Zoals al gezegd: ik ben nu in Mexico-stad. Op bezoek bij Eunice, mijn vriendin. We kennen elkaar al weer bijna een jaar en proberen elkaar zo vaak mogelijk te zien. De laatste keer was eind augustus geweest, dus werd het de allerhoogste tijd om elkaar weer te zien)
Een Nederlander zonder fiets is geen Nederlander, dus heb ik mijn fiets uit elkaar gehaald en in karton ingepakt. Het was in eerste instantie de bedoeling dat mijn fietsje naar Mexico, Curacao, het Caraibisch gebied en Florida zou afreizen, maar daar komt D.V. het een en ander bij (zie: 'reis')
In Mexico-City geniet je met volle teugen van je fietsje. Het blijkt namelijk dat je met je fietsje in de grootste stad ter wereld sneller bent dan welk vervoermiddel, uitgezonderd van de brommer, dan ook. Zo had ik met Eunice een wedstrijdje gedaan. Vanaf hartje centrum naar het huis van Eunice in Tlalpan, zij met metro en bus en ik met de fiets. Ik deed er precies een half uur over en Eunice anderhalf uur. Ik bij aankomst thuis een heerlijk doucheje genomen, Eunice kwam na een uur afgepeigerd aanzetten, moe van al dat gehang, gewacht, geslenter in bus, tram en metro...Ik zo fris als een hoentje..! Grappig was ook dat ik sneller was dan een ambulance met loeiende sirenes. Ook al reed hij met loeiende sirenes, er was in de drukke namiddagspits geen doorkomen aan, behalve dan wanneer je zoals mij met je fietsje bent. Het is wel een andere tak van sport dan fietsen in Nederland. Inmiddels ben ik wel het een en ander gewend, maar fietsen in Mexico-stad doet het adrenalinegehalte hoog houden...!

  • 22 Maart 2011 - 13:35

    Reinier:

    Hey Paul wat ben je aant doen daar?

  • 22 Maart 2011 - 15:03

    Jansje:

    Leuk om weer over je avonturen te lezen. :)

  • 22 Maart 2011 - 16:22

    Kees:

    Weer een bijzondere ervaring, Paul. Ik kijk uit naar je verdere belevenissen daar. Hartelijke groet uit Nederland!

  • 23 Maart 2011 - 12:17

    Lidian:

    Wel weer een heel avontuur! Wij zijn inmiddels weer terug uit Norge! En nog gefeliciteerd voor de 2de keer oom Paul moeders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 19 Mei 2009
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 71991

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

2009: Mexico-Suriname per fiets

30 November -0001 - 30 November -0001

2011: fietsen Caraïben en Latijns Amerika

Landen bezocht: